Rustdagen in Ricioni - Reisverslag uit Senigallia, Italië van Carla en Jan - WaarBenJij.nu Rustdagen in Ricioni - Reisverslag uit Senigallia, Italië van Carla en Jan - WaarBenJij.nu

Rustdagen in Ricioni

Door: CarlametJan

Blijf op de hoogte en volg Carla en Jan

02 Mei 2012 | Italië, Senigallia

2 mei
De 2e nacht plensbuien! Bij het opstaan hangt de nevel boven de landerijen en stijgt de damp op uit de bossen. De bergen liggen verscholen tussen de wolkenflarden. Het is een schitterend gezicht. Een douche in de schuur bij de boer, een ontbijt met verse melk, zo van de koe. Wel vet, maar het smaakt goed. Is niet alles wat vet is, lekker? Poten ingetrokken, zodat de camper weer op zijn eigen wielen rust. Carla achter het stuur. Een prachtige weg langs het Vierwoudstedenmeer. Bloeiende fruitbomen en een zonnetje. Veel bochten in de weg en wegwerkzaamheden vanwege het kapot gevroren wegdek. Soms ook erg smal, maar dankzij de rijschool kunnen we goed manoeuvreren met de camper. Voor de Gotthardtunnel: rij van de vrachtwagens of van de personenauto’s? Netjes de vrachtwagenrij gevolgd: de politieagent wenkt. Wij mogen door en hoeven niet in de qeue van de lorries. Wat een lange tunnel! 17 km is niet zo maar wat! Hebben we voor de Gotthard zon, komen we eruit: plenst het. Meteen daalt de temperatuur 10 graden. , Het truitje met de korte mouwen op advies van Ben is redelijk fris. Niets geen warme deken, die op ons valt als wij de Gotthard uitkomen! Bij Lugano moeten wij voorsorteren voor de douane. Officieel zijn wij een camper met het kentekenbewijs van een vrachtwagen. Een dilemma! Bij de entree van Zwitserland heeft Jan te verstaan gekregen zich de volgende keer bij de vrachtwagens te vervoegen. Jan kiest voor de vrachtwagenrij, die weldra een vrachtwagenstoet is! Eindelijk zijn wij bij een douanier, die ons vertelt, dat wij het terrein via een aparte afrit mogen verlaten om via de rij voor caravans de douane te passeren. U hebt toch een lege wagen…Geen lading aan te geven. Dat papier van Basel. Niets mee te doen. Gewoon de grens over. Wij zijn ondertussen weer wat wijzer! Naarmate we Como naderen wordt het weer beter. Het wordt warmer en we moeten de airco in de wagen aanzetten. Via Milaan over de autostrada naar Riccione, waar wij even na zevenen arriveren. Het is een grote camping met veel vaste gasten, die zich nog niet allen hebben geïnstalleerd. Ik heb geen zin vandaag eten te koken. Brood met Hollandse aardbeien gegeten . Bij aankomst ontdekken we, dat we de linker achterwieldop onderweg zijn verloren. Jammer! De rechter achterwieldop blijkt ook half los te zitten. Deze een zetje gegeven. Hopelijk blijft hij zitten. Wellicht op het karrenpad door de hoge graskanten wat los gereden door de ondervonden wrijving. Een leer voor de volgende keer. Misschien haal ik de andere wieldop alsnog ervan af en laat ik de wielen als wij weer terug zijn, grijs spuiten. Dat zwart staat echt armoedig!

• 03 Mei 2012 - 20:34

Hilda Smit Howarth:

Hallo, ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik de reis volg,vindt ik heel leuk. Van Corrie gekregen die gisteren hoorde dat ze longontsteking heeft. Niet te ernstig hoor dat jullie geen zorgen maken. Wat fijn dat jij over kan nemen met rijden, knap hoor. Ben nog niet zo lang geleden met alle kinderen langs het Como meer gereden prachtig . Hoop mooie foto's te zien en veel van Turkije. Groetjes van hilda

• 03 Mei 2012 - 20:55

Nelly:

Hallo lieve mensen, ja zo maak je van alles mee natuurlijk!

Leuk julli belevenissen te lezen, wel blijven bewegen he,

met al die verse vette melk ha ha ha!

Dagdag,

knuffie van mij

Nelly

• 04 Mei 2012 - 14:27

Jeanne En Wim Kers:

Leuk dat wij jullie reisverslag kunnen volgen, wij genieten ervan. Jacqueline en Femke zijn hetafgelopenn weekend bij ons geweest . Jacqueline heeft ons meeuit eten genomen in een leuk knijpje in Boskoop. volgende week komen ze allemaal met de verjaardag van Jeanne.
    Goede reis en ga door met genieten , Lieve groetjes Jeanne en Wim
    Kers