Geen schoon water - Reisverslag uit Néa Moudhaniá, Griekenland van Carla en Jan - WaarBenJij.nu Geen schoon water - Reisverslag uit Néa Moudhaniá, Griekenland van Carla en Jan - WaarBenJij.nu

Geen schoon water

Door: CarlametJan

Blijf op de hoogte en volg Carla en Jan

23 Juni 2012 | Griekenland, Néa Moudhaniá

Zaterdag 23 juni 2012
We rijden naar Nea Moudania. Wij nemen de kortste en snelste route vanwege de hoge temperatuur! Carla is misselijk van de warmte. De airco aan : dat helpt een beetje! Aangekomen op camping Ouzouni Beach willen we heerlijk een duik in de zee nemen om bij te komen van de hitte. Echter het water is heel vies, bruinig, vol slijm en er drijven fecaliën. Het blijkt, dat er verderop een open riool is van de nabij gelegen stad. En de wind komt nu van die kant vandaan. Dan maar een douche... Er komt een mager lauw straaltje water uit de stranddouche. Het koude water in de douche in het sanitairblok is zelfs warmer dan lauw. Het geeft wel enige verfrissing, maar is toch niet zo efficiënt als een verfrissende duik in zee! Even later horen wij dat Jos & Carla 70 km voor Nea Moudania aan de rand van een surfmeer tijdens de lunch zijn gestrand. De hydraulische poten onder hun wagen, uitgezet omdat het terrein zo ongelijk is, kunnen niet ingetrokken worden, waardoor zij niet weg kunnen rijden, maar moeten blijven staan! De ANWB heeft hulp toegezegd met 20 minuten, maar tot nu toe nog geen hulptroepen gezien! Jan & Els, de assisterende leiders, gaan met de camper naar hun toe om hen met woord en daad terzijde te staan. Lukt het niet vandaag het probleem op te lossen, dan staan zij in elk geval met zijn vieren gedurende de nacht. Het verjaardagsfeest, wat vanavond zou worden gevierd vanwege vier jarigen binnen de groep, wordt verzet naar morgen, in de hoop, dat zondag alles weer in orde is. Carla heeft ontdekt, dat er drie wasautomaten zijn. Zij zet lekker vast een wasje aan, hangt het op aan het rek, zodat alles vast kan drogen gedurende de warme nacht.