Gekneed en geschrobd - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Carla en Jan - WaarBenJij.nu Gekneed en geschrobd - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Carla en Jan - WaarBenJij.nu

Gekneed en geschrobd

Door: CarlametJan

Blijf op de hoogte en volg Carla en Jan

20 Mei 2012 | Turkije, Kusadasi

Zondag 20 mei
Rustdag. Op tijd uit bed. Het nieuw aangeschafte kleedje ligt op tafel. Om 10 uur staat het busje voor aan de boulevard. We gaan de Hamam uitproberen. Wij vormen de eerste lichting, daar we eveneens massage erbij hebben geboekt. Allereerst ontvangen wij bij de receptie een speciaal geruite doek om om te slaan als wij onze bikini, badpak of zwembroek hebben aangetrokken. Hierna worden wij een mooi ingerichte badruimte vol stoom binnengeleid, waar wij worden verzocht plaats te nemen op een verwarmde marmeren bank tegen de verwarmde wand. Je kunt afkoelen door een kom water over je heen te werpen. Hierna kan je naar de sauna worden gebracht of je wacht hier op je beurt om geschrobd te worden door met een speciale washand te worden gewassen. Je mag na het schrobben onder de douche om de huid schoon te spoelen, waarna je op de rand van het middenblok mag gaan zitten om op je beurt te wachten om ingezeept te worden en je wederom onder de douche af te spoelen. Vervolgens word je gewikkeld in handdoeken en mag je met een kopje thee in de koele hal op je massagebeurt wachten. Even later de massage wat een belevenis is. Je wordt gekneed en geslagen, maar ik moet zeggen : het werkt erg ontspannend! Terug op de camping komt er niet veel meer uit onze handen…
’s Avonds heerlijk in de tuin van het restaurant voor aan de camping scampi’s met frites gegeten. Carla zit van de frites te smullen. Na het eten langs de boulevard van Kusadasi geflaneerd, wat winkelstraatjes verkend, een Turks kopje thee genuttigd en al met al laat naar bed. Onze laatste nacht in Kusadasi, wat Vogeleiland betekent.