Azië 2013 afgeblazen - Reisverslag uit Wissenkerke, Nederland van Carla en Jan - WaarBenJij.nu Azië 2013 afgeblazen - Reisverslag uit Wissenkerke, Nederland van Carla en Jan - WaarBenJij.nu

Azië 2013 afgeblazen

Blijf op de hoogte en volg Carla en Jan

03 Januari 2013 | Nederland, Wissenkerke

Vandaag de blog maar bijwerken. Er is nogal wat veranderd. Net voor de Kerst hebben wij bericht gekregen, dat drie equipes zich voor de reis door China hebben teruggetrokken in verband met ziekte. Overmacht! Helaas heeft dit voor ons vervelende consequenties. Een gids in China kost je gemiddeld 150-200 dollar per dag, welke kosten omgeslagen over meerdere equipes acceptabel zijn. Met vijf equipes niet te doen. Een ontgoocheling voor ons.
Wat nu? Een reis door Oost Afrika richting Kaapstad? Onrust in Egypte, Sudan en Ethiopië. Men verwacht problemen rond de verkiezingen in Kenia. Dit toch maar niet.
Wat dan wel? We wachten af of we in november naar Argentinië kunnen om via Vuurland langs de westkust naar Prudhoe Bay in Alaska te rijden. Vervolgens oostwaarts om in Halifax de camper te verschepen naar Hamburg. Een reis van een jaar. De reis is jammer genoeg volgeboekt. Wij staan als eersten op de reservelijst. Dus nog een groot vraagteken!
Lukt dit niet dan willen we in 2014 naar China via dezelfde organisatie. Vooralsnog gaan we in ieder geval naar Marokko in onze "WHITE ELEPHANT". Op de foto kun je onze route bekijken. De reservewielen heb ik alvast gefotografeerd. De wagen raakt al aardig behangen zoals je ziet.

• 03 Januari 2013 - 18:32

Marijke:

Hallo Carla en Jan,

Allereerst wensen wij jullie een gezond en liefdevol 2013 met mooie reizen, ondanks dat de reis naar China niet kan doorgaan, evenmin als die door Afrika. Maar veiligheid voor alles, gelijk hebben jullie. We zijn benieuwd of Argentinië wel gaat lukken. Maar niet treuren hoor, want Marokko is een prachtig land. Gaan jullie daar ook in groepsverband naartoe? Een paar jaar geleden hebben wij een rondreis gemaakt onder leiding van een gids. Onder andere de koningssteden bezocht. Toch zouden wij een ietsie minder balast meenemen, hihi....
    Wanneer gaan jullie?
    Groetjes, Gerrit en Marijke