Onderweg naar het zuiden - Reisverslag uit Conil de la Frontera, Spanje van Carla en Jan - WaarBenJij.nu Onderweg naar het zuiden - Reisverslag uit Conil de la Frontera, Spanje van Carla en Jan - WaarBenJij.nu

Onderweg naar het zuiden

Blijf op de hoogte en volg Carla en Jan

15 Maart 2013 | Spanje, Conil de la Frontera

Beste mensen
We zijn op reis. Net voor sneeuw en kou vertrokken richting het zuiden. In de buurt van Parijs zon. Zelfs op een parkeerplaats 20 gr C. Verkwikkend. In de namiddag ten noorden van Tours nat en koud. We vinden aan de Loire een mooie camping in Le Village-aux-Dames voor de overnachting. Tijdens het ontbijt passeert een oudere man op sandalen, met een joggingbroek en een geruit houthakkershemd aan. Even later keert hij terug, rijdend in een vrachtwagentje met een open laadbak. Gaat hij de afvalbakken legen? Op weg naar het sanitair gebouw voor ons vertrek zien wij de man staande op de laadbak van zijn wagen, geparkeerd naast zijn caravan druk bezig het dak van zijn caravan schoon te schrobben. Zo kan het ook! Veel regen onderweg . Eind van de middag wordt het droog. We zijn de grens met Frankrijk gepasseerd en vinden een plek op een klif bij Zarautz. Die avond worden we verrast door een prachtig ondergaande zon in de Golf van Biskaje. Niets van onstuimig weer te bekennen. Het bewijst de verraderlijkheid van de zee! Desondanks wordt op de borden op de camping hiervoor gewaarschuwd. Als roosjes geslapen. Ons doel voor vandaag is Salamanca, een interessante en mooie stad, die we tijdens onze fietstocht naar Santiago de Compostella hebben aangedaan. Onze toekomstige Koning heeft hier zijn vrouw leren kennen. Ik kan me voorstellen dat je in zo’n idyllische stad verliefd wordt. Nu is het echter de hele dag bar koud, absoluut niet romantisch. Bovendien stormt het gigantisch. Vermoeiend om te sturen. Onze snelheid is beperkt door de rukwinden. Tot onze verrassing belanden wij op dezelfde camping, waar wij met onze fiets en tent hebben gebivakkeerd. Wij memoreren ons ontvangst indertijd met een ontzettend vies slobberwijntje, heel vriendelijk aangeboden door een Engels stel naast ons stekkie. Stiekem aan de bomen geoffreerd. Na een koele nacht rijden wij de route de la Plata naar het Zuiden. Prachtige gezicht op de besneeuwde bergen van de Sierra de Candelaria en een mooie pas bij Bejar. We staan nu in Conil de la Frontera in Zuid Spanje aan de kust en kijken uit op de Atlantische oceaan. Een mooie kust. Zo anders als bij ons. Een heerlijk zonnetje overdag. ’s Nachts daalt de temperatuur tot 5-6 gr. Rond het middaguur 12-18 graden. Ook hier zorgt de zon ’s avonds voor een prachtig schouwspel. We boffen geweldig, want de 2 weken hiervoor regende het hier “ cats en dogs”, volgens de Engelse kolonie die hier overwintert. Zij maken het zichzelf gezellig met zijn allen en organiseren allerlei activiteiten. Eergister in het restaurant gegeten en ondertussen met een groep Engelsen geprobeerd de vragen van de drieledige quiz te beantwoorden. Het was gezellig en zorgde voor een leuk contact met anderen. Morgen zakken we af naar Tarifa.

• 15 Maart 2013 - 14:00

Hanneke Bouwense:

Een goede mooie reis en geniet!!
    Maar zo te lezen komt dat wel goed.
    Groetjes, Hanneke en Toon

• 15 Maart 2013 - 14:04

Marleen Kersseboom:

Een hele fijne reis! Geniet van al het moois dat jullie tegenkomen.

• 15 Maart 2013 - 15:16

Heleen En Frans:

Beste Carla en Jan,
    Heel veel plezier gewenst en een hele mooie reis wensen wij jullie toe.
    Doe maar lekker wat vitamine zon op.
    Groetjes, Heleen en Frans

• 15 Maart 2013 - 15:47

Jasmijn Verhoeven:

Hallo beste Carla en Jan, dank voor het leuke reisverslag !
    Jullie zijn inderdaad op tijd vertrokken, het was een hoop ellende in Frankrijk door extreme sneeuwval. Maar jullie zitten nu al in het meest zuidelijke deel van Spanje, Tarifa, met een heerlijk weertje. Ben benieuwd naar de verdere reisverslagen, want ik denk dat jullie de oversteek gaan maken.
    Geniet samen ten volle van deze reis !!
    Hartelijke groet "uut Gheersdiek"
    Jasmijn

• 15 Maart 2013 - 18:22

Mineke :

Wat leuk dat jullie weer op stap zijn en nog wel met de camper. Ben benieuwd naar jullie verhalen. Het is leuk om je zo te volgen. Heel veel plezier. Mooie dingen gaan zien en beleven.

Gisteren en vandaag hadden we hier weer even sneeuw. Later op de dag ging het over in regen en natte sneeuw. Vervelend koud. De eerste toeristen zijn alweer gearriveerd. strandtenten worden weer opgebouwd, de horeca is weer wat langer open. Iedereen maakt zich weer op voor het toeristenseizoen. Laat de zon nu maar komen. Wij zijn er klaar voor.

• 15 Maart 2013 - 18:51

Gerrit En Marijke:

Hallo Carla en Jan,
    Leuk om jullie weer te volgen via de verslagen.
    Gelukkig waren jullie optijd voorbij Parijs. Wij kwamen dinsdag (met het vliegtuig) terug uit Nice en hoorden over/ zagen de puinhopen op de weg Parijs- Lille. Errug blij dat we niet hadden gekozen voor een lang weekend Parijs met de auto. Zo zie je maar.....
    Jullie hebben inmiddels lekker weer, geniet van alle moois dat je tegenkomt en wij lezen er graag over.
    Groetjes....