Garmin laat ons omrijden - Reisverslag uit Moulay Idriss, Marokko van Carla en Jan - WaarBenJij.nu Garmin laat ons omrijden - Reisverslag uit Moulay Idriss, Marokko van Carla en Jan - WaarBenJij.nu

Garmin laat ons omrijden

Blijf op de hoogte en volg Carla en Jan

28 Maart 2013 | Marokko, Moulay Idriss

DAG 10 Fez-Moulay Idriss Zerhoun
Het kost moeite om in te voegen op de weg als wij de camping afrijden. Verkeer rijdt af en aan. Uiteindelijk gelukt. Wij hebben de doorgetrokken streep genegeerd. Mee met de stroom, in de goede richting het liefst. Het is een wirwar van wegen. Plots is er een Marjane en wij hebben geen druppel melk meer in de camper. Een stop om noodzakelijke boodschappen in te slaan. Diesel erbij en nu de goede richting naar Sidi Kacem : weg N4. Het lukt! De omgeving is prachtig, maar het wegdek heeft zijn beste tijd gehad. Wij rijden ruim twee uur over ongeveer 80 km. Reken onze gemiddelde snelheid uit… De koffiepauze hebben wij zelfs overgeslagen, want om een uur worden wij in Volubilis verwacht voor een rondleiding door een gids, die ons de opgravingen zal tonen en toelichten. Hij heeft ons op het laatst nog heerlijk tuk! Een van de dames wordt gevraagd plaats te nemen alsof zij op een paard zit. Haar echtgenoot tegenover haar op het basaltblok. De gids zit aanvankelijk in het midden, vraagt de vrouw en de man de ogen te sluiten, klimt van zijn plek en neemt haar hand, die hij op de schouder van de man legt, op de borst, op de buik en dan op de plaats waar hij zelf eerst zat . In het basaltblok is een grote penis gemodelleerd… Hilariteit ten top! Het is stralend weer! Zelfs zo warm, dat een zonnehoed op zijn plaats is. Wij genieten met zijn allen van alles wat deze dag ons biedt. Een equipe heeft Fez niet op tijd kunnen verlaten, hij rijdt rondjes en rondjes en kan de N4 niet vinden. Hij rijdt uiteindelijk maar rechtstreeks via de tolweg naar de camping toe, waar wij de komende twee nachten zullen verblijven. Er is nog de optie om Moulay Idriss te bezoeken, maar Jan heeft het gehad. Hij wil rechtstreeks naar de camping. Wij rijden en rijden. Volgens mij moeten wij er lang zijn, zegt Jan. Als het lukt parkeren wij aan de kant van de weg, maar het navigatiesysteem zegt rechtdoor. Wat blijkt: Garmin heeft ons geen toestemming gegeven de doorgetrokken streep te kruisen en leidt ons 22 km verderop naar een rotonde en laat ons 22 km terugrijden om netjes rechtsaf te slaan naar de oprit van de camping. Handig heel handig! Dat krijg je als je duf bent! Anders had Jan deze instructie genegeerd! Een zandweg vol kuilen naar de toegang van de camping, waar wij onze plaats krijgen toebedeeld. Camping Belle Vue. Inderdaad een mooi uitzicht! Leuk opgezet als een terras. Soms is er warm water in de douche, maar niet altijd. Is de gasfles misschien leeg? Gewoon maar in je eigen camper, want voor een koude douche is het ’s ochtends en ’s avonds nog steeds te koud.

• 30 Maart 2013 - 11:36

Ina:

Dag Carla en Jan,

Net al jullie avonturen gelezen. Leuk. Hopelijk genieten jullie ervan.
    Het is zo boeiend beschreven allemaal, ik zie het gewoon voor me. We blijven het volgen.
    Heel veel reisgenot gewenst.

• 02 April 2013 - 10:19

Mark Snel:

Het is wederom een mooi verhaal. En troost je Jan en Carla, ook in Nederland wordt je soms in de steek gelaten door GPS apparatuur.

• 02 April 2013 - 10:32

Carla Prevost:

Een genot om jullie avonturen te volgen .heel veel plezier met jullie reis avonturen.