De wandeling - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Carla en Jan - WaarBenJij.nu De wandeling - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Carla en Jan - WaarBenJij.nu

De wandeling

Blijf op de hoogte en volg Carla en Jan

27 November 2016 | Uruguay, Montevideo

Zondag wordt Jan wederom door SOS teruggebeld: toestemming voor Jan om als begeleider met Carla eveneens Businessclass te reizen. Er zal worden geprobeerd voor dinsdag een vlucht te regelen. Jan benoemt wederom de benodigde herstelperiode voor Carla van minstens 3 maanden. Tijdens het ontbijt liggen er schepen op de rede voor Montevideo. Zeilboten en vissersschepen op de oceaan. Reeds vroeg joggen, skeeleren en wandelen talloze sportievelingen op de boulevard, wat zich de gehele dag voortzet. Het traject is voorzien van markeringen, zodat men kan aflezen welke afstand is afgelegd. Zelden een racefiets, maar regelmatig mountainbikes of leenfietsen. In de loop van de middag passeren er een stuk of vijf kinderwagens en een keer een baby in een draagzak bij moeder op de buik. Een keer zien wij een jong kind op een grote auto met een trapmechanisme voorzien van een koord, waarmee hij getrokken kan worden. Anders dan bij ons…. Op ons kruispunt staan twee strepen parallel op het wegdek. Het duurt even voor wij dit als zebra herkennen. Het verbaast ons, dat bijna iedereen zich keurig houdt aan deze afbakening en omloopt om op die bewuste plaats over te steken. Om de zoveel tijd passeert een open toeristenbus om Montevideo te bekijken. Jan is op aanraden van Martine en SOS op zoek geweest naar een apotheek om Fragmin injecties voor Carla te bemachtigen om een embolie tijdens het vliegen te voorkomen. Hij geniet van het lopen door de stad en is trots, dat hij zich met zijn Spaans kan redden. Carla gaat samen met Jan naar buiten voor de ingang van het hotel om van het heerlijke weer te genieten, maar met het been in een brace op het licht hellende trottoir stappen is te inspannend en te pijnlijk. Retour stoel voor het raam met been op het kofferbankje. Een verademing om te zitten! Hoe fijn het ook is om van het aangename weer te proeven… Een voordeel, dat deze boulevard de ultieme plek is om te flaneren! Afleiding genoeg! Als de duisternis is ingevallen valt het gebruik op van lichtgevende blauwe richtingaanwijzers en blauwe strepen om de belijning van de supersnelle auto te versterken. Een groep motorrijders passeert met hoge snelheid, terwijl nummer vijf languit horizontaal bovenop zijn motor ligt… Mensen zijn mensen, waar je ter wereld vertoeft! Weinig onderscheid! Verrassend grote overeenkomsten!